Contul meu
Coş cumpărături 0

Toate produsele

Produs adăugat cu succes la coşul dvs.

Cantitate
Total

0 articole în coșul dvs. Aveţi un produs în coş.

Total produse:

6 reguli stupide intalnite in corporatii

6 reguli stupide intalnite in corporatii

Prezentul articol nu are menirea de a discredita munca in corporatii, care, sinceri sa fim, pentru o perioada chiar iti ofera posibilitatea sa te dezvolti profesional, ci taxeaza incercarea disperata a unor manageri de a controla activitatea angajatilor si a creste productivitatea.

Implementarea unor reguli nu doar restrictive de comportament, ba chiar stupide, atrage dupa sine nu doar incalcarea acestora, dar si demoralizarea angajatilor, mesajul companiei fiind acela ca nu are incredere in angajatii ei.

Inteleg ca regulile sunt necesare pentru a aduce / mentine ordinea, insa stupiditatea unora dintre acestea genereaza dezordine.

Iata la ce ne referim:

  1. Limitare acces internet. De acord ca sunt site-uri care nu ar trebui vizitate la locul de munca (si nu ma refer doar la cele pornografice), insa de aici si pana la a se limita desfasurarea activitatii angajatului de efectuare de cercetare pe internet este o distanta destul de mare. De exemplu, sunt corporatii care au blocat toate site-urile cu extensie ”com”. Restrictionarea activitatii pe internet devine frustranta si demoralizatoare in conditiile in care compania pune piedici angajatului sa isi aduca contributia la bunastarea acesteia. Si astfel incepe redactarea de de email-uri: catre superior (prin care sa isi exprime acordul de accesa un anumit anume site) si catre I.T. (prin care sa prezinti argumentat necesitatea deblocarii accesului la un anumit site).

 

  1. Raportul zilnic al activitatilor. Toti angajatii urasc ca la sfarsitul zilei sa completeze intr-un fisier excel sau sa transmita un email catre superior cu situatia activitatilor afectuate zilnic. De ce? Pentru ca reprezinta o docada clara de lipsa acuta de incredere din partea companiei. Ce mai arata aceasta regula? Ca superiorul nu stie ce sarcini zilnice au subalternii lui, ca nu este la curent cu activitatea acestora.

 

  1. Sosirea la locul de munca si plecarea in pauze. Am fost de parere ca esti platit pentru munca prestata si nu pentru cat efectiv stai la biroul tau. Atunci cand compania prin glasul superiorului isi exprima nemultumirea cu privire la intarzierile tale, refuzand sa observe ca in mod obisnuit stai peste program “gratie” multiplelor sarcini, mesajul este ca normele interne prevaleaza asupra performantei, ca “forma” bate “fondul”.

 

  1. Promovarea conditionata. Sunt companii care conditioneaza accesul angajatilor la anumite functii de acordul superiorului acestora sau de vechimea (sa zicem minim 6 luni) in cadrul companiei. Oare ce manager si-ar exprima acordul ca un subaltern capabil si ambitios sa plece pe o alta functie? De ce sa nu il pastreze in echipa sa pentru a-si mari propriile sale sanse de promovare?

 

  1. Interzicerea telefoanelor mobile. In era digitala, telefonul mobil reprezinta o extensie a vietii personale, fiind singura legatura a angajatului cu cei apropiati in perioada in care se afla la birou. Privatiunile aduse vietii personale pe perioada derularii activitatilor profesionale scad moralul si implicit productivitatea. 

 

  1. Strictul codul vestimentar. Un stil vestimentar mai relaxat permite o libertate de exprimare a personalitatii angajatilor. Tinuta formala si conservatoare, de fapt uniforma cu cate te prezinti zilnic la birou, incalca libertatea libertatea de a decizie si atrage frustrari. In plus, sa nu omitem exista un tratament discriminatoriu intre angajati: colegii de la I.T. intotdeauna pot veni imbracati casual.

Toate regulile de mai sus, si multe altele despre care nu am vorbit, te priveaza de niste drepturi firesti, naturale, te transforma intr-o victima, iar victima colaboreaza cu agresorul doar in perioada in care agresorul detine controlul asupra ei.

In conditiile in care doar rezultate muncii ar trebui sa vorbeasca, corporatiile ar trebui sa se preocupe mai mult de castigarea increderii si construirii unor relatii de durata cu angajatii, caci impunerea unor reguli nerezonabile precum cele mentionate mai sus are, de multe ori, efectul opus celui dorit.

Poti sa ne spui ce alte reguli stupide ai intalnit prin corporatii?

Leave a Reply

* Name:
* E-mail: (Not Published)
   Website: (Site url withhttp://)
* Comment:
Type Code
Va rugam asteptati...